дойчо дойчооо….

Убер скуката тази вечер ме накара да направя нещо, което отдавна се каня, но все отлагах, а именно, да проверя къде и как може да се кандидатства в германия за архитектура, предвид шансовете ми да успея в софия, не е зле да съм подготвен за евентуално ходене там… След кратка справка с гуугъл се озовах на сайт с прилежен списък на университетите, които имат гореспоменатата специалност, оказа се че те са 76 (!) на брой, което си е доста, както и да го погледнеш:) Те съответно са разпределени в поне 70 различни града из цяла Германия, така че не е като да нямаш избор… естествено нямах намерение да се ровя из сайта на всеки един от тях, затова повечето ги подминах и се спрях на Fachhochschule Frankfurt/ Main, защо точно там ли? Ами защото Франкфурт е голям град, модерен, ала бала, и… има яко летище(!) мда, аз се кефя на летища по принцип, а франкфуртското е едно от трите в германия, на което съм бил, и така доста ме кефи:) то естествено има малко общо с университета, но това е друг въпрос…
Няма да е зле да проуча измежду познати къде как стоят нещата с квартири, общежития, къде има повечко българи и разни такива, щото тва е важно:) Ся обаче ми напомниха че от 2007-ма дигат цените на обучението там, и то доста, къде 500 евро на семестър , което си е … солено.. + няквата издръжка там храна и тн, като цяло излиза по-скъпо от колкото да уча тука в свободния, аххаха, така че, трябва и това да го имам предвид…
Преоритета на тея унита е , че в повечето се влиза без изпит, пращаш няквите документи там, някъде евентуално искат и рисунки да пратиш и те вече си решават дали да те вземат.. а тук е баш обратното, дават на изпита адските задачи и не по-малко гадни такива на изпитите по рисуване и… на далите хиляди левове за подготовка(уроци,курсове,уроци,курсове,уроци) или просто далите ги да ги приемат, честито… аз ще разчитам явно на таланта(?!?) си и някъв невиждан късмет сигурно… сетих се за „your choice is your half chance“ което смятам да е тема на едно от следващите ми ентрита, така че, очаквайте! :Д

Вашият коментар